30 czerwca 2018
Camden Property Trust to amerykański REIT, który inwestuje w mieszkania na wynajem i odważnie patrzy w przyszłość. Firma doskonale zdaje sobie sprawę, że pojawienie się pojazdów bez kierowcy, prawdopodobnie zmniejszy popyt na samochód – i na garaże.Dlatego też, w ośmiu realizowanych obecnie projektach mieszkaniowych, miejsca parkingowe będą mogły pomieścić samochody elektryczne i stacje dokujące.
W rezultacie, Camden świadomie ponosi wyższe koszty budowy, np. używając więcej betonu niż prefabrykowanych płyt, bo dzięki temu będzie można zainstalować więcej okablowania i instalacji internetowych. Projektowane są również wyższe sufity, dzięki czemu może ostatecznie przekształcić garaże do innych zastosowań, takich jak centra fitness czy ogrody hydroponiczne. Inwestując w zmieniające się potrzeby najemców już teraz, zyska w dłuższej perspektywie.
“Trzeba budować w ten sposób” – “Musisz inwestować w przyszłość, aby spełniać oczekiwania klientów. Musisz upewnić się, jakie są oczekiwania najemców, jak zmieniają się ich gusta i jak pojawiająca się przełomowa technologia zmieni twój biznes. Musimy to robić” – mówi Ric Campo, prezes zarządu i dyrektor generalny Camden Property Trusts.
W świecie nieruchomości mieszkalnych na wynajem podejście Camden Trusts podkreśla rosnące zapotrzebowanie społeczeństwa na nową przestrzeń i sposób zaspokojenia nowych potrzeb. Podczas, gdy podstawowa potrzeba schronienia nie zmieni się, sposób, w jaki jest dostarczana – i kto ją dostarcza – najprawdopodobniej będzie przedmiotem dużych wstrząsów w nadchodzących latach. W przypadku mieszkalnych REITów, inwestujących w mieszkania, domy jednorodzinne, domy mobilne lub akademiki, dużym wyzwaniem będzie dostosowanie i zachowanie konkurencyjności niezależnie od nadchodzących zmian.
Obszary wspólne i szybki dostęp do Internetu są podstawą właściwości amerykańskich społeczności kampusów. Na zdjęciu: The Callaway House Austin z University of Texas.
Rosnące wymagania pokolenia „Millennialsów”
Amerykańskie REITy mają do czynienia z rosnącą listą oczekiwań najemców, którzy nie tylko chcą, ale oczekują, że każdy wynajmowany apartament będzie w pełni wyposażony, w taki sposób, aby ułatwić nowoczesny styl życia – szybki internet czy łatwo dostępne paczkomaty, które umożliwią odbiór paczek z Amazona o dowolnej porze. Obszary wspólne i szybki dostęp do Internetu to podstawowe atrybuty oferty amerykańskich kampusów.
“Projektując nieruchomości, musisz myśleć o wszystkich aspektach związanych ze zmieniającym się stylem życia konsumentów oraz o tym, jak zidentyfikowane zmiany zyskownie przekształcić na wygląd i użyteczność strony internetowej, programu działań marketingowych, a następnie w zyskowny projekt mieszkaniowy” – mówi Bill Bayless, dyrektor generalny American Campus Communities Inc.
Amerykańskie REITs mieszkaniowe koncentrują się na potrzebach pokolenia Millennialsów czyli urodzonych w latach 1980-2000, którzy wkrótce staną się najliczniejszym pokoleniem w Ameryce. Według badań Pew Charitable Trusts (PEW), do 2019 roku pokolenie wyżu demograficznego z przełomu wieków wyprzedzi wyż demograficzny z lata 60-tych XX w. jako największe żyjące pokolenie dorosłych. PEW klasyfikuje tę grupę jako osoby w wieku od 22 do 37 lat. Według ostatnich danych ze spisu powszechnego w USA przeprowadzonego w 2016 r. w USA pokolenie to liczyło 71 milionów osób……
Cały tekst w załączniku
Copyright © 2024 Fundacja Edukacji i Badań nad REIT - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja: Adream.pl